-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30416 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

سيد بودن از كجا شروع شد، و آيا سادات به جهنم مي روند؟

سيادت از رسول اكرم(ص) شروع شد. سيادت يك نوع شرافت معنوي است كه در دودمان پيغمبر اسلام(ص) وجود دارد. اساساً اين يك موضوع عمومي است كه دودمان و فرزندان شريف و برجسته به تناسب مقام بزرگ خا ندان آن ها ميان تمام اقوام داراي احترام و شخصيت هستند. بنابراين احترام و شخصيت سيادت در نظر ما براي همان نسبتي است كه با بزرگ ترين شخصيت عالم انسانيت يعني پيغمبر اسلام(ص) دارند.

كلمه سيد كه در ل غت عرب به معناي آقا است، روي همين نظر به آن ها اطلاق مي شود. ريشه سيادت همان عظمت پيامبر(ص) و علي(ع) از نظر صفات و روحيات و اعمال است. آن ها به خاطر شخصيت والاي شان آقا و بزرگ بودند. البته شعاع اين سيادت و بزرگي به جدّ اعلاي پيامبر هاشم مي رسد.

فرزندان او نيز از اين راه كسب افتخار مي كنند.

ناگفته پيدا است كه انتساب به پيامبر نمي تواند توجيه كننده كم ترين تخلف باشد و از نظر قوانين تفاوتي با ديگران ندارند.

نيز اگر در قيامت مستحق عذاب و جهنم باشند، كيفر خواهند ديد. قرآن كريم ملاك برتري افراد را تقوا دانسته و فرمود: همانا گرامي ترين شما پيش خدا با تقواترين شما است. همچنين از نظر قرآن در قيامت همة علاقه ها و نسب ها قطع مي شود: هنگامي كه در صور دميده شود، هيچ گونه نسبي ميان آن ها نخواهد بود.

امام زين العابدين(ع) فرمود: خداوند بهشت را براي كسي آفريده كه اطاعت فرمان او كند و نيكوكار باشد، هرچند برده اي از حبشه باشد، و دوزخ را براي كسي آفريده است كه نافرماني او كند، هر چند فرزندي از قريش باشد.

از آن جايي كه ملاك قرب معنوي، پاكي و شايستگي است، نه حَسَب و نسب، در تاريخ زندگي پيامبر(ص) و امامان بزرگوار مي خوانيم كه بعضي از نزديك ترين افراد منتسب به خود را به خاطر عدم ايمان يا انحراف از خط اسلام رسماً طرد كردند و از آن ها تنفر و بيزاري جستند. همان گونه كه رسول خدا(ص) جعفر فرزند امام علي النقي(ع) را جعفر كذاب خواند. او مردي نا اهل و عياش بود و پس از وفات امام عسكري(ع) به دروغ ادعاي امامت نمود و عدهاي را به گمراهي كشيد. مرحوم شيخ عباس قمي دربارة اين شخص گفته: جعفر مثلش مثل فرزند حضرت نوح پيغمبر است و ملقب به كذّاب است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.